خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

تثبیت وزن برای عدم بازگشت وزن چه اصولی دارد؟


 
قيمت 0ريال

تثبیت وزن برای عدم بازگشت وزن چه اصولی دارد؟
تثبیت وزن برای عدم بازگشت وزن چه اصولی دارد؟

تثبیت وزن به معنی کنترل و ثابت نگه داشتن وزن بعد از گرفتن یک رژیم افزایش وزن و یا لاغری است. اما امروزه افراد زیادی را میبینیم که بعد از کاهش یا افزایش وزن هدفدار خود، پس از مدتی دوباره به حالت قبل خود بازمیگردند و موفق به تثبیت وزن خود نمی شوند.

بعد از تغییر در وزن فرد، بدن از خود مقاومتی نشان می دهد، زیرا یدن با وزن و شرایط قبلی خود راحت بوده و به آن عادت کرده بوده است. همچنین اگر لاغری شما با پیروی از یک رژیم لاغری سریع و سخت حاصل شده باشد، امکان بازگشت وزن پس از اتمام دوره رژیم بسیار زیاد است.

برای حفظ وزن خود و تثبیت آن لازم است که تغییراتی را در سبک زندگی خود ایجاد کنید و همیشه به آن پایبند باشید. بنابراین طبق توضیحاتی که داده شد، گرفتن رژیم های لاغری سریعی مانند رژیم لاغری یک ماهه در عین حال که فرد را در کوتاه مدت به نتیجه دلخواه می رساند، اما به طور کلی توصیه نمی شوند.

اصول تثبیت وزن سالم

برای رسیدن به هرچیزی باید مراحل و اصولی را پیش برد تا به نتیجه دلخواه خود رسید. تثبیت وزن هم از این قاعده متثنی نیست و اصولی برای تثبیت وزن در نظر گرفته شده است که در ادامه به معرفی این قواعد می پردازیم:

کنترل وزن را فراموش نکنید

سعی کنید طبق برنامه خاصی وزن خود را کنترل کنید تا در صورت یک تغییر جزئی در وزن، بتوانید سریع به حالت قبلی بازگردید. برای افرادی که در مرحله تثبیت وزن هستند هفته ای یکبار کنترل کردن وزن کفایت می کندلازم است.

ورزش کنید

طبق تحقیقات انجام شده افرادی که فعالیت بدنی و ورزش خود را پس از کاهش وزن نیز ادامه می دهند، در تثبیت وزن خود موفق خواهند بود. بنابراین بعد از اتمام رژیم لاغری اصولی خود نیز حتما روزانه 1 ساعت ورزش کنید. این ورزش صرفا به معنی انجام ورزش های سنگین نیست و می تواند حتی ورزش ساده پیاده روی نیز باشد.

صبحانه کامل بخورید

اصلی ترین وعده غذایی صبحانه است و خوردن صبحانه کامل یکی از مهم ترین اصول تثبیت وزن است. بهتر است صبحانه شما شامل مقدار زیادی پروتئین باشد تا سوخت و ساز بدن شما بیشتر شود.

مقدار زیادی آب بنوشید

همیشه قبل از وعده های غذایی خود آب بنوشید، این کار باعث می شود که احساس بیشتری کنید و کمتر غذا بخورید. تحقیقات نشان داده است افراد چاقی که نیم ساعت قبل از وعده های غذایی خود 2 لیوان آب می نوشند، پس از 12 هفته کاهش وزن بیشتری نسبت به کسانی که این کار انجام نمی دهند داشته اند.

منبع: https://www.foodonly.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت