خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

در طول مشاوره ارتودنسی درباره چه موضوعاتی باید صحبت کرد؟


 
قيمت 0ريال

در طول مشاوره ارتودنسی درباره چه موضوعاتی باید صحبت کرد؟
در طول مشاوره ارتودنسی درباره چه موضوعاتی باید صحبت کرد؟

اولین قدم برای دست پیدا کردن به لبخندی سالم و زیبا، مشاوره ارتودنسی است. این جلسه فرصتی برای کاندید درمان ارتودنسی است تا با متخصص ارتودنسی ملاقات کرده، در مورد مشکلات خود صحبت کند و با روش های درمانی مختلف آشنا شود. توصیه می کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا آگاه شوید که در جلسه مشاوره ارتودنسی بهتر است درباره چه موضوعاتی صحبت کنید.

مشاوره ارتودنسی چیست؟

مشاوره ارتودنسی دندان یک جلسه رسمی بین بیمار و متخصص ارتودنسی است که هدف از آن، ارزیابی وضعیت دندانی افراد، بحث در مورد گزینه های درمانی و تعیین یک روش درمانی خاص بین انواع ارتودنسی دندان است. این مرحله در حقیقت پایه ای برای داشتن یک درمان موفق است که در آن تمام جنبه های سلامت دهان و دندان و اهداف فرد در نظر گرفته می شود.

در طول مشاوره ارتودنسی درباره چه چیزهایی باید بحث کرد؟

مشاوره معمولا در طی یک جلسه یک تا دو ساعته انجام می شود و معمولا متخصص ارتودنسی و فرد مراجعه کننده در طول مشاوره باید در مورد مسائل زیر صحبت کنند:

معاینه دندان بیمار و بررسی تاریخچه دندان وی

متخصص ارتودنسی دندان با بحث در مورد تاریخچه دندانپزشکی فرد از جمله درمان های دندانپزشکی گذشته، هرگونه مسائل نگران کننده، مشکلات مربوط به دندان ها از بیمار سوال می پرسد. سپس یک معاینه کلی را انجام می دهد که ممکن است شامل عکس برداری با اشعه ایکس، رادیوگرافی و … باشد.

معرفی روش های مختلف ارتودنسی

متخصص ارتودنسی در جلسه مشاوره ارتودنسی گزینه های درمانی مختلف موجود، مزایا و معایب احتمالی آنها را توضیح می دهد و با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، شدت مشکلات دندانی و علاقه شخصی، مناسب ترین روش را انتخاب می کند.

بحث در مورد اهداف درمان

فرد در این جلسه این فرصت را دارد تا نگرانی ها، مشکلات و اهداف خود را در مورد ظاهر دندان و سلامت دهان توضیح دهد. این توضیحات به ارتودنتیست کمک می کند تا انتظارات فرد را درک کند و با توجه به آن ها یک برنامه درمانی مناسب ارائه دهد.

صحبت درباره هزینه ارتودنسی و بیمه

متخصص ارتودنسی درباره هزینه ارتودنسی مرتبط با روش درمانی توصیه شده توضیحاتی ارائه می دهد و در مورد پوشش بیمه، گزینه های پرداخت و هرگونه برنامه کمک مالی موجود بحث خواهد کرد.

عوارض بی توجهی به جلسه مشاوره

در صورتی که دندانپزشک بدون برگزاری جلسه مشاوره و بدون توجه به مشکلات فرد ارتودنسی را انجام دهد، احتمال نرسیدن به نتیجه مناسب و عدم موفقیت در درمان ارتودنسی بیشتر می شود و باعث بروز مشکلات دیگری نیز خواهد شد.

منبع: implantdr.ir

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت