خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

عوارض چاقی در پروسه بارداری


 
قيمت 0ريال

عوارض چاقی در پروسه بارداری
عوارض چاقی در پروسه بارداری

چاقی هم بر شانس باردار شدن و هم بارداری شما تاثیر می گذارد. عوارضی که چاقی باعث ایجاد آن میشود عبارتند از:

 سقط جنین

 زایمان زودرس

 دیابت

 فشار خون بالا

 سزارین

 مرگ جنین

 اضافه وزن کودک در آینده

 موفق نبودن بارداری

 بیماری قلبی در کودک

آیا می توان در دوران بارداری وزن کم کرد؟

کاهش وزن در دوران بارداری ممکن است یک سری عوارض خاص به خصوص برای جنین ایجاد کند. بنابراین معمولا در دوران بارداری توصیه نمی گردد. به این معنی که رژیم لاغری در بارداری می تواند در رشد جنین اثر بگذارد و مشکلات جدی برای آن بوجود آورد.

اضافه وزن و باروری در مردان

اضافه وزن یا چاقی بسیار، می تواند باعث کاهش باروری مردان شود. در واقع استفاده از یک رژیم لاغری اصولی در مردان دارای اضافه وزن یا چاق مفرط، می تواند تعداد و کیفیت کل اسپرم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. رسیدن به وزن سالم حداقل 3 ماه قبل از لقاح، شانس باروری را بیشتر میکند. به این دلیل که رشد اسپرم حدود 3 ماه طول می کشد و قرار گرفتن در وزن مناسب و ایده‌آل در این مدت به رشد اسپرم سالم کمک می کند.

چه مقدار وزن (BMI) برای بارداری سالم نیاز است؟

زنان باردار در دوران بارداری خود با اضافه وزن مواجه میشوند. با رشد جنین وزن مادر نیز افزایش پیدا میکند. حالا مادرانی که از قبل نیز دچار چاقی مفرط هستند و با این اضافه وزن نیز روبرو می شوند؛ ممکن است با مشکلات بیشتری برخورد کنند. در این افراد احتمال سقط جنین بیشتر میشود. درنتیجه داشتن یک شاخص توده بدنی مشخص و استاندارد، باعث داشتن یک بارداری سالم و بدون مشکلی میشود. مقدار مجاز اضافه وزن افراد در بارداری بر اساس BMI آنها عبارتست از:

 افرادی که شاخص توده بدنی بیشتر از 30 دارند: اگر میزان اضافه وزن آنها 5 تا 9 کیلوگرم باشد، مانعی در بارداری نخواهد بود. اما اگر بیشتر باشد، باید برای کاهش وزن خود اقدام نمایند.

 افرادی که شاخص توده بدنی 25 تا 28 یا 29 دارند: در این افراد اگر میزان اضافه وزن از 7 تا 11 کیلوگرم باشد، مانعی برای بارداری در آنها نخواهد بود.

با این حال، با توجه به اینکه هر فرد مشخصه های بدنی متفاوتی دارد؛ بهتر است تحت نظر پزشک زنان و متخصصین تغذیه برای کاهش وزن و بارداری اقدام نمایید.

منبع: http://www.foodonly.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت