خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

بررسی مهم ترین تفاوت های رژیم کتوژنیک و اتکینز


 
قيمت 0ريال

بررسی مهم ترین تفاوت های رژیم کتوژنیک و اتکینز
بررسی مهم ترین تفاوت های رژیم کتوژنیک و اتکینز

اگر بخواهیم انواع رژیم های لاغری را بر اساس محبوبیت رتبه بندی کنیم، به احتمال زیاد رژیم کتوژنیک در رتبه های اول قرار می گیرد و بعد از آن هم نوبت به رژیم اتکینز می رسد. هر دوی این رژیم ها پایه یکسانی دارند و بر اساس مصرف کم کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی و پروتئین طراحی شده اند. اما در عین حال، تفاوت هایی بین این 2 رژیم وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا تفاوت رژیم کتوژنیک و اتکینز را بیان کنیم.

تفاوت رژیم کتوژنیک و اتکینز از نظر مراحل

یکی از تفاوت هایی که این دو رژیم با یکدیگر دارند از نظر مراحل انجام است. به این صورت که رژیم کتوژنیک در طول یک دوره مشخص انجام شده و از ابتدای دوره یم برنامه و سبک مشخص در پیش گرفته می شود. این در حالی است که رژم اتکینز طبق مراحلی پیش می رود که عبارتند از:

· مرحله یک: در مرحله اول میزان محدودیت های غذایی بسیار بوده و تنها 20 الی 25 گرم کربوهیدارت در رژیم غذایی وجود دارد. این مرحله تا جایی ادامه پیدا می کند که وزن بدن تا حدی کم شود که با وزن ایده آل 7 کیلوگرم فاصله داشته باشد.

· مرحله دوم: در این مرحله فرد می تواند 25 الی 50 گرم کربوهیدرات مصرف نماید.

· مرحله سوم: در مرحله سوم میزان مصرف کربوهیدرات به 80 گرم در روز افزایش پیدا کرده و تا جایی ادامه پیدا می کند که فرد به وزن هدف خود رسیده و تا یک ماه آن را حفظ کند.

· مرحله چهارم: در مرحله چهارم که مرحله نگهداری نام دارد میزان کربوهیدرات دریافتی تا 100 گرم افزایش پیدا می کند. در این مرحله میزان محدودیت های غذایی به حداقل می رسد.

تفاوت رژیم کتوژنیک و اتکینز از نظر عوارض آنها

عوارض رژیم اتکینز شامل موارد زیر می شود:

· رژیم اتکینز با کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند موجب بروز سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و یبوست شود.

· می تواند موجب محدود شدن فیبر مورد نیاز بدن و در نتیجه آن بروز مشکلات گوارشی مانند یبوست، اسهال و حالت تهوع در فرد شود.

عوارض رژیم کتوژنیک در طولانی مدت شامل موارد زیر می باشند:

· کمبود پروتئین در خون

· چربی اضافی در کبد

· کمبود مواد معدنی در خون

· بروز سنگ کلیه

نکات مهم برای موفقیت در رژیم اتکینز و کتوژنیک

هر دو این رژیم ها به تغییرات قابل توجهی در رژیم غذایی احتیاج دارند. بنابراین برای وعده های غذایی خود از قبل برنامه ریزی کنید. رژیم اتکینز و رژیم کتوژنیک می توانند موجب کم آبی بدن به خصوص در مراحل اولیه شوند. حتماً در طول روز آب و دیگر مایعات را به میزان فراوان بنوشید تا هیدراته بمانید.

منبع: dietplanner.ir

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت