خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

انوع زخم‌ ها و عفونت دهان


 
قيمت 0ريال

انوع زخم‌ ها و عفونت دهان
انوع زخم‌ ها و عفونت دهان

این زخم ها دارای انواع متنوعی هستند و عوامل بسیاری سبب ایجاد آنها خواهد شد. زخم‌های دهانی، زبانی و داخل گونه اغلب با آسیب‌های جزئی یا عفونت‌های ویروسی ایجاد می‌شوند و اغلب نیازی به اقدامات پزشکی اورژانس ندارند. اما ممکن است دردناک و آزار‌دهنده باشند. مخصوصا اگر این زخم‌ها در معرض دید باشند.

فردی که دچار انواع زخم‌ ها و عفونت دهان است، ممکن است توده، برآمدگی، زخم، بریدگی یا جراحت داخل یا خارج دهان و لب‌ها داشته باشد. توجه داشته باشید که اولین نکته در مورد زخم‌های دهانی تعیین محل آن‌هاست.

انواع زخم دهان

زخم‌های دهان معمولا به وسیله غشای سفید رنگی که از سطح زخم قابل برداشته شدن است پوشانده می شود. در زیر 2 مورد زخم دهان رایج را توضیح میدهیم.

1. تبخال

تبخال دهان عفونت ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است. این ویروس زخم‌های دردناکی را روی لب‌ها، لثه‌ها، زبان، داخل گونه‌ها و سقف دهان ایجاد می‌کند. ممکن است پس از ایجاد تبخال، علائمی مانند تب و درد عضلانی داشته باشید. این بیماری مسری بوده و با لمس بزاق، غشای مخاطی یا پوست آلوده ویروس منتقل می‌شود.

ممکن است پس از ورود ویروس به داخل بدن، زخم‌های دهانی به همراه تب به وجود بیایند. اما گاهی نیز ویروس هیچ علامت ظاهری از خود نشان نمی‌دهد. معمولا نوع بدون علامت دوبرابر نوع اول علائمی مانند تب و درد عضلانی دارد.

2. زخم دهان لکوپلاکیا

علت زخم دهان و گلو لکوپلاکایا واکنشی نسبت به یک محرک است. محرک‌هایی که علت زخم دهان و گلو در این مشکل هستد، می‌تواند دندان‌های مصنوعی با اندازه نامناسب، فرسایش اسیدی دندان‌ها، مصرف سیگار و تنباکوی بدون دود باشد. لکوپلاکیا می‌تواند به صورت پلاک‌ها یا نواحی سفیدی در دهان ایجاد شود که معمولا درد نداشته و پاک نمی‌شوند. لکوپلاکیا در گروه زخم دهان شدید  و خطرناک نیست، اما می‌تواند یک وضعیت پیش سرطانی باشد. علت زخم دهان و گلو در نواحی مبتلا به معاینه توسط یک دندانپزشک نیاز دارد.

علائم زخم دهان

علائم مشکلات دهانی شامل درد و زخم، همچنین ظاهر قرمز، براق یا متورم در دهان و لثه‌ها می‌شود. ممکن است زخم‌ها یا جراحاتی کوچک در دهان، روی لثه‌ها، رو یا زیر زبان وجود داشته باشد. همچنین ممکن است پلاک‌های سفید یا چرک در دهان دیده شود یا گلو درد،خشکی دهان و گلو وجود داشته باشد.

بسته به اندازه، شدت و محل زخم‌ها در دهان این عارضه می‌تواند خوردن، نوشیدن، قورت‌دادن، صحبت‌کردن یا نفس‌کشیدن را سخت کند. در صورتی که همراه با زخم علائم زیر را مشاهده کردید، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

· زخم‌هایی که قطر آن‌ها بیشتر از ۱۳ میلی‌متر است.

· شیوع مکرر زخم‌های دهان

· راش

· درد مفاصل

· تب

· اسهال

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت