خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

انواع فتق شکمی و روش های درمان آن


 
قيمت 0ريال

انواع فتق شکمی و روش های درمان آن
انواع فتق شکمی و روش های درمان آن

فتق شکمی یا فنق دیوارخ شکم است که زمانی ایجاد می شود که قسمتی از بافت روده از دیواره شکم رد می شود.  این قسمت باعث ایجاد برآمدگی ای در کشاله ران و یا شکم می شود. لازم به ذکر است که یکی از شایع ترین دلایل عمل لاغری، فتق شکمی یا فتق دیواره شکم می باشد.

فتق شکمی چیست؟

لایه های ماهچه ای و تاندون ها، دیوارهای شکم را از دنده تا کشاله ران پوشانده اند. اگر قسمتی از این دیواره دچار ضعف گردد، محتویات و مواد موجود در آن به دیواره فشار آورده و از قسمت ضعیف بیرون زده و باعث ایجاد تورم می شود. این تورم و بیرون زدگی ممکن است با انجام ورزش، نشستن و فعایت های سنگین، شدیدتر شود و ممکن است فرد متوجه این بیرون زدگی نشود.

بعضی افراد برای درمان فتقشان نیاز به عمل جراحی دارند و انجام جراحی، بستگی به نوع فتق شان دارد. اگر شخصی با فشار نتواند ورم را به داخل ببرد، باید سریعا برای درمان به پزشک مراجعه کند.

درمان فتق شکمی چگونه است؟

برای درمان همیشگی فتق شکمی، بهترین و موثرترین راه جراحی می باشد. اما در بزرگسالی برای درمان آن، همیشه نیاز به جراحی نمی باشد. اندازه و شدت فتق این را نشان می دهد که آیا برای درمان نیازی به جراحی دارد یا خیر. زمانی که سن بیمار زیاد باشد بهتر است از انجام جراحی صرف نظر کرد.

در کوکان خردسال، معمولا فتق خودش درمان می شود. اما در صورتی که کودک به سن 5 سال برسد و فتق اش درمان نشود باید جراحی کند. فتق ها در بزرگسالان با گذشت زمان بزرگتر می شوند.

جراحی هرنی یا فتق شکمی چگونه است؟

در این عمل جراحی، قسمت بیرون زده را به داخل کشیده و نقطه ای که ضعیف شده را ترمیم می کنند تا از بروز دوباره بیرون زدگی جلوگیری شود. امکان دارد این عمل به روش لاپاراسکوپی انجام شود. به این صورت که در در قسمت های زیرین شکم، بریدگی های کوچکی شده می شود و شکم به طور کامل باز نمی شود. امکان دارد جراحی باز با یک برش بزرگ و منفرد انجام شود که هر دو نوع جراحی عوارض خود را دارند.

نکته ای که لازم است به آن توجه شود این است که در دوران نقاهت، فرد نباید به هیچ عنوان فعالیت جسمی سنگینی انجام دهد. زیرا امکان دارد که دوباره فتقش باز شود. این دوران نقاهت ممکن است تا 6 هفته طول بکشد. اما اگر جراحی به صورت لاپاراسکوپی انجام شده باشد، دوره نقاهت کمتر خواهد بود.

منبع: weightlossurgery.ir

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت