خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

با عوارض کوتاه مدت و بلندمدت عمل اسلیو معده آشنا شوید


 
قيمت 0ريال

با عوارض کوتاه مدت و بلندمدت عمل اسلیو معده آشنا شوید
با عوارض کوتاه مدت و بلندمدت عمل اسلیو معده آشنا شوید

با گسترش زندگی کارمندی و پشت میز نشینی، چاقی به شدت افزایش پیدا کرده و به یکی از بزرگترین معضلات در جوامع امروزی تبدیل شده است. اما باید دانست که چاقی صرفا داشتن هیکل نا متناسب نیست و در پی آن بیماری های زیادی مانند فشار خون بالا، دیابت و ... را برای فرد می تواند به ارمغان بیاورد. همانطور که می دانیم بهترین روش لاغری برای افراد دارای اضافه وزن، داشتن یک رژیم لاغری اصولی به همراه ورزش است.

اما خیلی از افراد این راه را طولانی می بینند و تمایل دارند با سرعت بیشتر و همچنین میزان بیشتری لاغری شوند. این جور افراد به سراغ انواع عمل عای لاغری مانند عمل اسلیو معده، عمل بای پس معده و ... می روند.

عمل اسلیو معده چگونه است؟

رایج ترین عمل لاغری که با هدف کم کردن حجم معده انجام می شود، عمل اسلیو معده است که به روش لاپاراسکوپی انجام شده و در طی آن حدود 80 درصد معده برداشته می شود. در نتیجه این عمل به دلیل کم شدن حجم معده، فرد زودتر احساس سیری کرده و کالری کمتری دریافت می کند که همین ها باعث کاهش وزن فرد می شود.

عوارض بلند مدت اسلیو معده را بشناسیم

اسلیو معده یک جراحی تقریبا بدون عارضه به حساب می آید اما در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام نشود و یا نکات و مراقبت های بعد از عمل در آن به خوبی رعایت نشود، می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم. عوارض اسلیو معده شامل بلندمدت و کوتاه مدت می شود که موارد زیر عوارض بلند مدت عمل اسلیو معده به شمار می روند:

لخته شدن خون

لخته شدن خون یکی از عوارض اسلیو معده است که در صورت عدم درمان به موقع می تواند خطرناک باشد. از مهم ترین علائم لخته شدن خون می توان تورم، درد، رنگ پریدگی و احساس فلج شدگی را نام برد.

سنگ کیسه صفرا

یکی از عوارض بلندمدت اسلیو معده، به وجود آمدن سنگ کیسه صفرا است که طبق بررسی های انجام شده در بیماران زیادی بعد از گذشت 2 سال بروز پیدا می کند. درد در بالای شکم و نفخ و حالت تهوع از مهم ترین علائم سنگ کیسه صفرا هستند.

بیشتر بخوانید: تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند

عوارض کوتاه مدت اسلیو معده

ریزش مو

ریزش مو از عوارض طبیعی در ماه های اول بعد از عمل است که به دلیل کمبود پروتئین است و با رژیم غذایی اصولی جبران می شود.

بوی بد دهان

یکی از مشکلات نادری که بعد از اسلیو معده ممکن است رخ بدهد، بوی بد دهان است. کم آبی بدن و رفلاکس معده علت بوی بدن دهان بعد از عمل اسلیو هستند.

منبع: https://www.foodonly.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت