خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

رژیم کالری شماری


 
قيمت 0ريال

رژیم کالری شماری
رژیم کالری شماری

بهترین راه برای رسیدن به وزن ایده آل و لاغری، انجام حرکات ورزشی روزانه به همراه یک رژیم غذایی اصولی و سالم است.

واحدی که به منظور اندازه گیری انرژی موجود در مواد غذایی استفاده می شود “کالری” است و تاثیر مستقیم بر وزن دارد. یعنی هر چه میزان کالری دریافتی بدن کاهش پیدا کند به همان اندازه هم کاهش وزن اتفاق می افتد؛ بنابراین یکی از روش های لاغری کم کردن کالری دریافتی است.

کالری شماری چیست؟

دریافت مقدار متعادل کالری در لاغری نقش بسیار مهمی دارد، زیرا چنانچه مقدار کالری دریافتی کم یا زیاد شود حتما احساس گرسنگی خواهید کرد و بعدها دچار پرخوری می شوید.

میزان کالری دریافتی مناسب برای بدن افراد در حالت سختگیرانه 2000 کالری است. به نسبت وزن، سطح فعالیت، تراکم استخوان های بدن و میزان غذایی که در روز مصرف می کنیم، کالری سوزی هر کسی با دیگری تفاوت دارد. حدود 10 درصد از کالری که بدن انسان روزانه می سوزاند، صرف هضم و گوارش غذا می شود.

مزایای رژیم کالری شماری چیست؟

وقتی شروع به کالری شماری می کنید یعنی حواستان به مصرف کمتر غذاها است، کالری دریافتی بدن کم شده و وزنتان هم کاهش پیدا می کند. مصرف بیش از حد غذا باعث می شود که کالری های اضافی به چربی تبدیل شوند. توجه به کالری غذاهای مصرفی باعث می شود که شما اسیر پرخوری نشوید و وزن دلخواه خود را حفظ کنید.

معایب رژیم کالری شماری چیست؟

از جمله معایب رژیم کالری شماری عبارتند از:

· در این نوع رژیم تنها معیار افراد کالری مواد غذایی است و قبل از خوردن هر چیزی اول به برچسب کالری آن توجه می کنند. این بدین معنی است که این افراد به جای خوردن غذاهای سالم و میوه های تازه سراغ خوراکی های بسته بندی و آماده می روند؛ که اکثر آنها فراوری شده هستند.

· کالری غذاها تنها واحدی برای اندازه گیری انرژی غذاها هستند و از میزان کالری یک ماده غذایی نمی توان به مغذی بودن آن پی برد. برای مثال میزان کالری برخی نوشیدنی های گازدار با ماهی سالمون برابر است! اما این کجا و آن کجا؟! با این تفاسیر رژیم کالری شماری به هیچ عنوان روی مغذی بودن مواد غذایی تاکید ندارد.

· در صورتی که میزان کالری دریافتی بدن بیش از حد کم شود، بدن به طور اتوماتیک و برای ادامه بقا به فکر ذخیره انرژی می افتد. در نتیجه متابولیسم بدن کم شده و انرژی بیشتری ذخیره می شود؛ در این صورت حتی ممکن است افزایش وزن هم داشته باشید.

منبع: http://www.foodonly.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت