خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

لاغری با رژیم دوکان چگونه است؟


 
قيمت 0ريال

لاغری با رژیم دوکان چگونه است؟
لاغری با رژیم دوکان چگونه است؟

چاقی معضلی است که همه جوامع امروزه با آن درگیر هستند که کم تحرکی یا بی تحرکی و استفاده زیاد از غذا های فست فودی اصلی ترین دلیل آن به حساب می آیند. بیشتر افراد تمایل دارند تا از رژیم های لاغری سریع مانند رژیم لاغری کانادایی که راحت ‌ترین و سریع ‌ترین راهکارها برای کاهش وزن و لاغری هستند بهره مند شوند. یکی از این رژیم‌ های سریع به رژیم دوکان معروف است که در سال 2000 توسط پیر دوکان پزشک فرانسوی ابداع شد.

رژیم دوکان جزء یکی از رژیم های لاغری کم کربوهیدرات است؛ اما در طول این رژیم می توانید پروتئین زیادی مصرف کنید. در این رژیم پیاده روی روزانه به مدت 20 دقیقه و مصرف آب فراوان نیز بسیار توصیه شده است. یکی از نکات مثبت این رژیم این است که در رژیم غذایی دوکان می توانید هر مقدار غذایی که دوست داشته باشید بخورید اما به شرطی که آن غذا در لیست موارد مجاز آن باشد.

این رژیم ادعا می کند که اگر به قواعد آن پایبند باشید می توانید در یک هفته 5 کیلو وزن کم کنید. همچنین در صورت ادامه این رژیم در هفته های آینده شاهد کاهش وزن 1 الی 2 کیلوگرمی خواهید بود.

مراحل رژیم لاغری دوکان

رژیم غذایی دوکان به دو مرحله کاهش وزن و دو مرحله تثبیت تقسیم می شود که هر کدام از مراحل قواعد خاص خود را دارند.

مرحله اول: مرحله حمله

مرحله اول این رژیم 10 روز طول می کشد تا به پایان برسد و همچنین بر مصرف نامحدود پروتئین تاکید دارد. شما اجازه دارید در طی این مرحله از انواع گوشت های بدون چربی به مقدار نامحدود استفاده کنید؛ مانند:

· مرغ

· گوشت گوسفند

· گوشت انواع ماهی

· گوشت ‌های ارگان مثل جگر، دل یا زبان گوساله

مرحله دوم: مرحله کروز

بعد از اتمام مرحله اول، مرحله ‌ای به نام کروز برای مصرف انواع سبزیجات وجود دارد که باعث ایجاد تنوع غذایی بیشتری می شود. از جمله سبزیجات پیشنهادی که می توانید در طول این دوره مصرف کنید عبارتند از:

· اسفناج، کلم و کاهو

· خیار

· گوجه

· بادمجان

· کرفس

· فلفل دلمه ‌ای

· و ...

مرحله سوم: مرحله تثبیت

با شروع مرحله سوم علاوه بر مصرف پروتئین و سبزیجات، فرد اجازه مصرف نان سبوسدار، انواع لبنیات و میوه را دارد. به فاز سوم رژیم دوکان مرحله تثبیت گفته می شود. هر روز سبزیجات به اضافه یک قطعه میوه، دو تکه نان سبوس دار و یک وعده پنیر دارید. در طول این دوره همچنین می توانید یک یا دو وعده غذاهای نشاسته ای و یک یا دو وعده آزاد در هفته داشته باشید.

مرحله چهارم: مرحله تثبیت نهایی

مرحله چهارم یک مرحله نگهدارنده است و مرحله تثبیت نهایی نام دارد. در این مرحله باید یک روز از هفته را به خوردن پروتئین های کم چرب اختصاص دهید.

نکته ای لازم است بدانید این است که در هر 4 مرحله این رژیم مصرف روزانه دو قاشق سبوس جو دو سر توصیه می شود.

منبع: https://www.foodonly.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت