خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آشنایی با ارتودنسی لینگوال


به طور کلی هدف از درمان ارتودنسی، صاف و مرتب کردن دندان هاست. افرادی که تمایلی به دیده شدن دستگاه ارتودنسی در دهان ندارند بهتر است از ارتودنسی زبانی یا ارتودنسی لینگوال استفاده کنند.
قيمت 0ريال

آشنایی با ارتودنسی لینگوال
آشنایی با ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هدف از درمان ارتودنسی، صاف و مرتب کردن دندان هاست. افرادی که تمایلی به دیده شدن دستگاه ارتودنسی در دهان ندارند بهتر است از ارتودنسی زبانی یا ارتودنسی لینگوال استفاده کنند.

بریس ها در ارتودنسی زبانی مشابه بریس های فلزی در ارتودنسی ثابت شامل براکت و سیم هستند، با این تفاوت که در بریس زبانی، براکت ها روی سطح داخلی دندان ها قرار می گیرند و دیگر قابل مشاهده نیستند. در این ارتودنسی بریس ها باید با توجه به شرایط دهان و دندان بیمار و به صورت سفارشی ساخته شوند.

اما این روش درمانی برای همه مناسب نیست. برای مثال، بیمارانی که اوربایت بسیار شدیدی دارند، ممکن است با نصب براکت ها، بیشتر دچار مشکل شوند.

قیمت تمام شده ارتودنسی لینگوال چقدر است؟

به طور کلی هزینه بریس های زبانی به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

 طول مدت درمان

 جایی که شما زندگی می کنید

 حمایت و پوشش بیمه

 انتخاب اجزای بریس ها

 تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی شما

هزینه ارتودنسی با بریس‌های لینگوال بیشتر از بریس‌های سنتی است. زیرا پشت دندان‌ها نصب شده و نصب آنها برای متخصص ارتودنسی دشوارتر بوده و نیاز با آموزش‌های حرفه‌ای دارد، تبحر و تجربه متخصص ارتودنسی عامل مهمی در هزینه ارتودنسی لینگوال است.

مزایای ارتودنسی لینگوال

 به دلیل قرارگیری براکت ها در پشت دندان ها قابل مشاهده نیستند.

 به طور موثری اغلب مشکلات مال اکلوژن و بایت را اصلاح می‌کنند.

 این متد درمانی برای افزایش راحتی شما و به حداکثر رساندن کارآیی، به صورت کاملا سفارشی تولید می‌شوند.

معایب ارتودنسی لینگوال

 یکی از اصلی ترین معایب استفاده از ارتودنسی زبانی این است که جای گذاری دستگاه ارتودنسی در این روش دشوار است و در واقع سخت ترین درمان ارتودنسی محسوب می شود.

 بریس‌های زبانی ممکن است گرانتر از انواع دیگر بریس باشد.

 در ابتدای نصب شدن می‌توانند ناراحتی قابل توجهی ایجاد کنند.

 به‌صورت موقتی باعث مشکل در ادای برخی حروف می‌شوند.

 طول مدت درمان در آن‌ها در مقایسه با شیوه های مرسوم تر طولانی‌تر است.

پاکسازی براکت ها در ارتودنسی زبانی

در صورتی که از ارتودنسی زبانی استفاده می کنید، همانند قبل بایستی پس از صرف هر وعده غذایی دندان های خود را با دقت و به آرامی مسواک بزنید و همچنین نخ دندان بکشید. زیرا هر چه ذرات مواد غذایی مدت زمان طولانی تری روی دندان ها بمانند، احتمال پوسیدگی دندان ها نیز افزایش پیدا می کند.

نخ دندان کشیدن با وجود براکت ارتودنسی روی دندان ها کمی دشوار است. به همین دلیل برخی از افراد برای انجام این کار از وسیله ای به نام واتر پیک استفاده می کنند که تمیز کردن اطراف براکت را نسبت به نخ دندان معمولی ساده تر می کند.

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت